Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: prowadzić rachunki
...mowa w art. 18 ust. 1 lit. a), b) i c) dyrektywy 2006/73/WE, na odpowiednich rynkach, na których
prowadzenie rachunków
gotówkowych jest wymagane do celów działań AFI i które podlegają regulacjom os

...(a), (b) and (c) of Article 18(1) of Directive 2006/73/EC in the relevant markets where cash
accounts
are required for the purposes of the AIF’s operations and which are subject to prudential r
zapewnić księgowanie wszystkich środków pieniężnych AFI na rachunkach otwartych w podmiotach, o których mowa w art. 18 ust. 1 lit. a), b) i c) dyrektywy 2006/73/WE, na odpowiednich rynkach, na których
prowadzenie rachunków
gotówkowych jest wymagane do celów działań AFI i które podlegają regulacjom ostrożnościowym i nadzorowi ostrożnościowemu równoważnym z prawem Unii, skutecznie egzekwowanym i zgodnym z zasadami przewidzianymi w art. 16 dyrektywy 2006/73/WE;

ensure that all cash of the AIF is booked in accounts opened with entities referred to in points (a), (b) and (c) of Article 18(1) of Directive 2006/73/EC in the relevant markets where cash
accounts
are required for the purposes of the AIF’s operations and which are subject to prudential regulation and supervision that has the same effect as Union law, is effectively enforced and is in accordance with the principles laid down in Article 16 of Directive 2006/73/EC;

Można uznać, że Bancoposta jest instytucją zajmującą się
prowadzeniem rachunków
oszczędnościowych oraz pośrednictwem finansowym.

Bancoposta can be considered as
a
deposit institution and
a
financial intermediary.
Można uznać, że Bancoposta jest instytucją zajmującą się
prowadzeniem rachunków
oszczędnościowych oraz pośrednictwem finansowym.

Bancoposta can be considered as
a
deposit institution and
a
financial intermediary.

Opłaty naliczane za otwarcie i
prowadzenie rachunków
posiadania w każdym rejestrze przez rok są prezentowane stale.

The fees charged for the opening and annual
maintenance
of holding
accounts
in each registry shall be displayed on a continuous basis.
Opłaty naliczane za otwarcie i
prowadzenie rachunków
posiadania w każdym rejestrze przez rok są prezentowane stale.

The fees charged for the opening and annual
maintenance
of holding
accounts
in each registry shall be displayed on a continuous basis.

Instytucja stosuje ogólny system
prowadzenia rachunków
oraz monitorowania administracyjnego i finansowego dotacji i zamówień (wymiana korespondencji, monitorowanie lub przypomnienia, przyjmowanie...

A general system shall be used for the
management
of
accounts
and the administrative and financial monitoring of grants and contracts (correspondence, follow-up letters or reminders, receipt of...
Instytucja stosuje ogólny system
prowadzenia rachunków
oraz monitorowania administracyjnego i finansowego dotacji i zamówień (wymiana korespondencji, monitorowanie lub przypomnienia, przyjmowanie sprawozdań itp.).

A general system shall be used for the
management
of
accounts
and the administrative and financial monitoring of grants and contracts (correspondence, follow-up letters or reminders, receipt of reports, etc.).

prowizje i inne koszty oraz dochody z tytułu transakcji płatności, opłat administracyjnych za
prowadzenie rachunków
oraz prowizji za przechowywanie i obsługę administracyjną papierów wartościowych,

commissions and other charges and income in respect of payment transactions,
account
administration charges and commissions for the safe custody and administration of securities,
prowizje i inne koszty oraz dochody z tytułu transakcji płatności, opłat administracyjnych za
prowadzenie rachunków
oraz prowizji za przechowywanie i obsługę administracyjną papierów wartościowych,

commissions and other charges and income in respect of payment transactions,
account
administration charges and commissions for the safe custody and administration of securities,

...ani w Porozumieniu w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze publiczne I

...nor the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only go
W tym kontekście należy zauważyć, że ani w art. 3 ust. 1 lit a) ppkt (iv) rozporządzenia podstawowego, ani w Porozumieniu w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze publiczne Indii, dla ustalenia subsydium, a wymagane są jedynie wytyczne od władz publicznych, jak realizować funkcje określone w art. 3 ust. 1 lit. a) ppkt (i), (ii) lub (iii) rozporządzenia podstawowego.

In this context, it should be noted that neither Article 3(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only government direction to carry out functions illustrated in points (i), (ii) or (iii) of Article 3(1)(a) of the basic Regulation.

...pkt 1 ppkt (iv) Porozumienia w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze...

...of the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only go
W tym kontekście należy zauważyć, że ani w art. 3 ust. 1 lit a) ppkt (iv) rozporządzenia podstawowego, ani w art. 1.1 lit. a) pkt 1 ppkt (iv) Porozumienia w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze publiczne Indii, dla ustalenia subsydium, a wymagane są jedynie wytyczne od władz publicznych, jak realizować funkcje określone w art. 3 ust. 1 lit. a) ppkt (i), (ii) lub (iii) rozporządzenia podstawowego.

In this context, it should be noted that neither Article 3(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor Article 1.1(a)(1)(iv) of the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only government direction to carry out functions illustrated in points (i), (ii) or (iii) of Article 3(1)(a) of the basic Regulation.

...ani w Porozumieniu w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze publiczne I

...nor the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only go
W tym kontekście należy zauważyć, że ani w art. 3 ust. 1 lit a) ppkt (iv) rozporządzenia podstawowego, ani w Porozumieniu w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze publiczne Indii, dla ustalenia subsydium, a wymagane są jedynie wytyczne od władz publicznych, jak realizować funkcje określone w art. 3 ust. 1 lit. a) ppkt (i), (ii) lub (iii) rozporządzenia podstawowego.

In this context, it should be noted that neither Article 3(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only government direction to carry out functions illustrated in points (i), (ii) or (iii) of Article 3(1)(a) of the basic Regulation.

...ani w Porozumieniu w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze publiczne I

...nor the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only go
W tym kontekście należy zauważyć, że ani w art. 3 ust. 1 lit. a) ppkt (iv) rozporządzenia podstawowego, ani w Porozumieniu w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych nie są wymagane opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków komercyjnych przez władze publiczne Indii, dla ustalenia subsydium, a wymagane są jedynie wytyczne od władz publicznych, jak realizować funkcje określone w art. 3 ust. 1 lit. a) ppkt (i), (ii) lub (iii) rozporządzenia podstawowego.

In this context, it should be noted that neither Article 3(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor the Agreement on Subsidies and Countervailing Measures require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only government direction to carry out functions illustrated in points (i), (ii) or (iii) of Article 3(1)(a) of the basic Regulation.

...ani Porozumienie WTO w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych (ASCM) nie wymagają opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszy publicznych, np. spłaty banków publicznych przez rząd Indii, dla usta

...neither Article 2(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor the ASCM require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only go
W tym kontekście należy zauważyć, że ani art. 2 ust. 1 lit a) ppkt (iv) rozporządzenia podstawowego ani Porozumienie WTO w sprawie subsydiów i środków wyrównawczych (ASCM) nie wymagają opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszy publicznych, np. spłaty banków publicznych przez rząd Indii, dla ustalenia subsydium, a wymagają one jedynie wytycznych od rządu, jak realizować funkcje określone w art. 2 ust. 1 lit. a) ppkt (i), (ii) lub (iii) rozporządzenia podstawowego.

In this context, it should be noted that neither Article 2(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor the ASCM require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only government direction to carry out functions illustrated in points (i), (ii) or (iii) of Article 2(1)(a) of the basic Regulation.

...że ani art. 2 ust. 1 ppkt iv) rozporządzenia podstawowego, ani ASCM nie wymagają opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków publicznych przez rząd Indii, dla ust

...that neither Article 2(1)(iv) of the basic Regulation nor the ASCM require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only...
W tym kontekście, należy zauważyć, że ani art. 2 ust. 1 ppkt iv) rozporządzenia podstawowego, ani ASCM nie wymagają opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków publicznych przez rząd Indii, dla ustalenia subsydium, a jedynie wytycznych od rządu jak realizować funkcje określone w ppkt i), ii) lub iii) art. 2 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.

In this context, it should be noted that neither Article 2(1)(iv) of the basic Regulation nor the ASCM require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only government direction to carry out functions illustrated in points (i), (ii) or (iii) of Article 2(1) of the basic Regulation.

...że ani art. 2 ust. 1 lit a) ppkt (iv) rozporządzenia podstawowego, ani ASCM nie wymagają opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków publicznych przez rząd Indii, dla...

...neither Article 2(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor the ASCM require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only go
W tym kontekście należy zauważyć, że ani art. 2 ust. 1 lit a) ppkt (iv) rozporządzenia podstawowego, ani ASCM nie wymagają opłaty za
prowadzenie rachunków
funduszów publicznych, np. spłaty banków publicznych przez rząd Indii, dla ustalenia subsydium, a jedynie wytycznych od rządu, jak realizować funkcje określone w ppkt (i), (ii) lub (iii) art. 2 ust. 1 lit. a) rozporządzenia podstawowego.

In this context, it should be noted that neither Article 2(1)(a)(iv) of the basic Regulation nor the ASCM require a charge on the public
accounts
, e.g. reimbursement of the commercial banks by the GOI, to establish a subsidy, but only government direction to carry out functions illustrated in points (i), (ii) or (iii) of Article 2(1)(a) of the basic Regulation.

...Berlin (LBB-Gesetz) także w przyszłości wypełniać zadania takie jak promowanie oszczędzania i
prowadzenie rachunków
bieżących również dla klientów indywidualnych z ograniczoną zdolnością kredyto

First, under Section 3(6) of the LBB Law, it would in future have to continue to
carry
out development
activities
such as promoting saving and
managing
giro
accounts
also for private customers with...
Po pierwsze LBB musi zgodnie z § 3 ust. 6 ustawy o Landesbank Berlin (LBB-Gesetz) także w przyszłości wypełniać zadania takie jak promowanie oszczędzania i
prowadzenie rachunków
bieżących również dla klientów indywidualnych z ograniczoną zdolnością kredytową („konto dla każdego”).

First, under Section 3(6) of the LBB Law, it would in future have to continue to
carry
out development
activities
such as promoting saving and
managing
giro
accounts
also for private customers with limited creditworthiness (accounts for the man in the street).

podmioty sektora publicznego państw członkowskich uprawnione do
prowadzenia rachunków
na rzecz klientów;

public sector bodies of Member States authorised to
hold accounts
for customers;
podmioty sektora publicznego państw członkowskich uprawnione do
prowadzenia rachunków
na rzecz klientów;

public sector bodies of Member States authorised to
hold accounts
for customers;

podmioty sektora publicznego państw członkowskich uprawnione do
prowadzenia rachunków
na rzecz klientów;

public sector bodies of Member States authorised to
hold accounts
for customers;
podmioty sektora publicznego państw członkowskich uprawnione do
prowadzenia rachunków
na rzecz klientów;

public sector bodies of Member States authorised to
hold accounts
for customers;

Jeżeli państwo członkowskie decyduje się na przygotowanie i
prowadzenie rachunków
dla odnowy szaty roślinnej lub osuszania i ponownego nawadniania gruntów podmokłych, stosuje ono metodę obliczeniową...

Where a Member State elects to prepare and
maintain accounts
for revegetation, and/or wetland drainage and rewetting, it shall apply the calculation method specified in paragraph 1.
Jeżeli państwo członkowskie decyduje się na przygotowanie i
prowadzenie rachunków
dla odnowy szaty roślinnej lub osuszania i ponownego nawadniania gruntów podmokłych, stosuje ono metodę obliczeniową określoną w ust. 1.

Where a Member State elects to prepare and
maintain accounts
for revegetation, and/or wetland drainage and rewetting, it shall apply the calculation method specified in paragraph 1.

DSB
prowadzi rachunki
dla każdej działalności w oparciu o szczegółową księgowość analityczną, stosując zasady podziału kosztów i przychodów [10].

DSB’s revenue
accounts
are kept for each activity and are based on a documented activity-based cost accounting methodology using formulae for apportioning costs and revenues [10].
DSB
prowadzi rachunki
dla każdej działalności w oparciu o szczegółową księgowość analityczną, stosując zasady podziału kosztów i przychodów [10].

DSB’s revenue
accounts
are kept for each activity and are based on a documented activity-based cost accounting methodology using formulae for apportioning costs and revenues [10].

Państwa członkowskie
prowadzą rachunki
dla emisji i pochłaniania w odniesieniu do gruntów, które zostały zaklasyfikowane na rachunkach zgodnie z art. 4 ust. 4 do kategorii działalności zalesiania,...

Member States shall
maintain accounts
for emissions and removals on lands that have been identified in accounts pursuant to Article 4(4) under the category of activity of afforestation, reforestation...
Państwa członkowskie
prowadzą rachunki
dla emisji i pochłaniania w odniesieniu do gruntów, które zostały zaklasyfikowane na rachunkach zgodnie z art. 4 ust. 4 do kategorii działalności zalesiania, ponownego zalesiania lub wylesiania, nawet jeżeli działalność ta nie jest już prowadzona na tych gruntach.

Member States shall
maintain accounts
for emissions and removals on lands that have been identified in accounts pursuant to Article 4(4) under the category of activity of afforestation, reforestation or deforestation even where such activity is no longer conducted on that land.

instytucje sektora publicznego Państw Członkowskich uprawnione do
prowadzenia rachunków
dla klientów;

public sector bodies of Member States authorised to
hold accounts
for customers;
instytucje sektora publicznego Państw Członkowskich uprawnione do
prowadzenia rachunków
dla klientów;

public sector bodies of Member States authorised to
hold accounts
for customers;

Obowiązek przygotowania i
prowadzenia rachunków
dla sektora LULUCF

Obligation to prepare and
maintain
LULUCF
accounts
Obowiązek przygotowania i
prowadzenia rachunków
dla sektora LULUCF

Obligation to prepare and
maintain
LULUCF
accounts

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich